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Blaston: Acron-Entwickler zeigt futuristisches VR-Duell mit Bullet-Hell

Acron-Entwickler zeigt futuristisches VR-Duell mit Bullet-Hell

© Resolution Games / Resolution Games

Es wird ernst für Resolution Games: Nach vorwiegend familienfreundlichen VR-Titeln wie dem lustigen Party-Spiel Acron: Attack of the Squirrels, Bait! oder Angry Birds VR: Isle of Pigs wurde im April mit Blaston ein futuristisches Duell angekündigt. Im Upload VR Showcase wurde heute deutlich, wie die zwei sich gegenüberstehenden Kontrahenten unter Druck setzen könnten.



Der Kniff am Prinzip: Beide schießen offenbar in Zeitlupe mit futuristischen Waffen, so dass sich ein regelrechter Regen glühender Projektile auf den Gegner ergießt. Wenn das „Opfer“ der Attacke das Schild zückt oder selbst blitzschnell eine Salve anbringt, erinnert das an Bullet-Hell-Shooter. Sogar Trickschüsse am Rand lassen scih abfeuern, so dass etwa ein Geschoss wie eine Sylvester-Rakete zerplatzt und den Gegner von der Seite mit Kugeln eindeckt. Die Pressemitteilung erläutert, dass die Quest-Fassung im Herbst als erstes erscheinen soll – gefolgt von weiteren VR-Plattformen:

„In addition to a first look at gameplay, Resolution Games has also revealed that Blaston will debut on Oculus Quest this fall with additional platforms to follow.

‚This game is really like no other VR title we’ve ever seen,‘ touted Mathieu Castelli, Resolution Games’ chief creative officer. ‚While the bullets may come at you in slow motion, the game moves at a lightning fast pace. The idea for Blaston came from the old west shootouts and morphed into a futuristic dueling game. But in this battle, it’s all about positional awareness of you – your avatar – on a gladiator-like jousting platform just a stone’s throw away from your opponent. This situation completely embodies what VR should be: an escape to a new world where the space around you and your competitor are all that matters. If you’re not focused on the moment in Blaston, analyzing every movement of not only you, but also your opponent — and the projectiles around you — you lose.‘

Blaston gives players a variety of gameplay tactics to master. The confined area of the platforms force players to be hyper-aware of their position and surroundings, while an armory of futuristic weapons continues to spawn for players to try and secure while they duck and dive to avoid incoming fire.

‚The concept of super close, slow-speed dueling is entirely unique,‘ added Tommy Palm, CEO of Resolution Games. ‚It requires players to almost look at it as a puzzle, putting together the various gameplay elements of movement, confined spaces, and slow motion attacks. The delicate precision needed to avoid being blasted away from an assault of bullet hell-esque projectiles makes it very intense and a ton of fun.‘

Resolution Games will be revealing more elements and details about the weapons, avatars and gameplay of Blaston in the coming months.“


Eine kurze Geschichte der Videospiele

Die Geschichte der Videospiele beginnt bereits in den späten 1940er Jahren mit wissenschaftlichen Tüfteleien. Die erste bekannte von ihnen war “OXO”, ein Tic-Tac-Toe-Spiel, in dem man gegen den Computer antrat.

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