Veröffentlicht inNews

DragonBall FighterZ – Patch: Ring-Match-Verbesserungen, Z-Union und Offline-Lobby

Patch: Ring-Match-Verbesserungen, Z-Union und Offline-Lobby

© Arc System Works / Bandai Namco Entertainment

Für DragonBall FighterZ ist der zweite Patch veröffentlicht worden (PC: 2,8 GB). Das Update soll das Matchmaking und die Serverstabilität in den „Ring Matches“ verbessern. Außerdem wird das Rematch-System (Ranked und Casual World Match) auf drei Matches umgestellt. Neu sind Z-Union („Fan-Clubs“ von bestimmten Charakteren) und eine Offline-Lobby, die direkt aus dem Hauptmenü betreten werden kann.

MODES

  • REPLAY CHANNEL: To enable implementation of the below gameplay adjustments (see “GAMEPLAY” section), recorded data from Replay Channel will be erased
  • WORLD MATCH: Changed rematch system to 3 matches in both Ranked and Casual World Match
  • RING MATCHES: Improved match-making and server stability

GAMEPLAY
  • SSGSS GOKU: Fixed a bug that makes “x10 Kaioken Kamehameha” combo continue even if the opponent gets away from the attacks
  • CAPTAIN GINYU: Fixed a bug that makes Ginyu Force members collide with the opponent character and sometimes interrupts the latter’s attacks
  • NAPPA: Fixed a bug that makes Saibamen collide with the opponent character and sometimes interrupts the latter’s attacks
  • ALL CHARACTERS: Fixed a bug that makes characters float in the air if Dragon Rush Clash happens when landing from mid-air back step
  • ALL CHARACTERS: Fixed a bug that makes main characters say the wrong name when calling a Z-Change or Z-Assist
  • ALL CHARACTERS: Fixed a bug that alters the hit box of Z-Assist characters under certain circumstances
  • HIT/SSGSS GOKU/SSGSS VEGETA: Fixed a bug that triggers Z-Change voice over dialogues instead of Z-Assist ones

NEW FEATURES
  • Z-UNION: Added Z-Union feature that enables players to join “Unions” (fan clubs) of their favorite character and get special rewards. And the longer you stay in a Union, the better the rewards become.
  • GAME LOBBY: Added the possibility to leave the Lobby by using the stairs at the entrance
  • OFFLINE LOBBY: Added option to enter the Offline Lobby from title screen

Roadmap_for_Patches

Roadmap_for_Patches

Roadmap_for_Patches

  1. Ich finde das ganze Lobbysystem sowieso für die Tonne. Von der Idee natürlich nicht schlecht... Will ich nen Ringkampf, gehe ich in die Ringkampf Lobby, will ich nen Arenakampf gehe ich in die Arenakampf Lobby etc. In der Praxis sieht es dann aber eher so aus, dass die Leute in der Autobeitritt Lobby bleiben bzw. wenn sie da rausfliegen und sich eine Lobby aussuchen müssen in die erstbeste gehen und da spielen was sie wollen.
    Im nächsten Patch dann bitte mal einbauen, dass die Ragequitter eine ordentliche Strafe bekommen und nicht nur deren name Lila wird.

  2. Endlich eine Offline-Lobby! Das hat mich bisher immer voll genervt, dass ich immer erst in die Online-Lobby muss auch wenn ich nur die Kampagne gespielt habe...

Hinterlassen Sie bitte einen Kommentar.